Funk it up
Video program : Cold chills (live)

Review:Freddy

Record label: DIXIE FROGG

webiste

Distribution Belgium: Parsifal

Larry Garner (1952) heeft het een tijdje moeilijk gekregen en dit allemaal wegens gezondheidsredenen. Een zware bypass heeft hem een tijdje uit de bluesscene gehouden, maar nu is deze 'Bluessongwriter' die geboren is in Baton Rouge er weer terug met een nieuwe cd.

Larry is begin april zijn nieuwe 'Here Today Gone Tomorrow' komen voorstellen aan z'n Belgische fans. In de Hasseltse muziektempel Muziekodroom was het de eer aan de Bluessociety Move2Blues om deze uit Louisiana afkomstig Bluesicoon op de affiche te plaatsen. op eentje na zijn deze 11 bluessongs allemaal van de hand van Larry Garner.Opener Bull Rider is meer een verhaaltje dan een song en brengt ons een beetje in de sfeer van Tony Joe White. Een echte Chicagostyle Blueskiller is de titeltrack 'Here Today Gone Tomorrow' en hierop wordt Larry bijgestaan door Elvin Killerbee. Slide en Harmonica krijgen we volledig op 'Raised in the Country', op de harmonica wordt Larry hier begeleid door Oscar 'Harpo' Davis. Op de cd wordt de keyboards onder handen genomen door Nelson Blanchard, maar op de tour werd deze vervangen door niemand minder dan B3 specialist Raphael Wressnig. Raphael brengt eerstdaags een nieuwe uit samen met Alex Schultz waarvan op onze site een recensie zal volgen.

'Keep Singing The Blues' is een nummer dat twee delen bevat. Eenerzijds is er de bluessong en anderzijds een verhaaltje over de ontmoeting met de hedendaagse jeugd. Op de livegig komt het verhaaltje over de ontmoeting goed over, zeker omdat de 'performce' en de 'story' een zeer hoog humor gehalte hebben. 'Champagne and Reefer (Morganfield) is die eene geleende song. Als laatste volgt het Funky nummer met de toepasselijke titel 'Funk it Up'.

Het begint een goede gewoonte te worden dat de bonustrack een video is wat we alleen maar kunnen toejuigen. Met deze nieuwe van Larry kan hij iedereen zeker overtuigen dat hij na z'n hartproblemen teurg is....